Uptime
40 years of safe walk to work solutions
UPTIME International is the global leader in developing safe motion compensated access solutions for sale and rental to the Oil & gas and to the Offshore Wind Industry.
Our company mission is to increase uptime through safe access for our customers.
Since our first offshore gangway delivery in 1979 has Uptime delivered more than 130 motion compensated gangways from 6m to 57m. We are aiming to keep our position as the most innovative gangway provider, and in this perspective are we proud to announce that we in 2019 at our 40 year anniversary delivered world’s first autonomous gangway with artificial intelligence. In 2022 we developed an intelligent control system with digital applications and an autonomous mobile robot for cargo handling.
UPTIME provides solutions with cargo handling, personnel handling, elevators, dual purpose pedestals and foundations and much more.
Sustainability
Sustainability is one of the key components of our company values. We care about our planet and are committed to developing technology supporting the green transition

Chief HSEQ and Sustainability Officer
Key Responsibilities:
- Leadership for developing, implementing and executing the HSEQ strategy
- Lead and contribute to proactivity through HSEQ awareness, training and risk management
- Create, monitor and report performance metrics across the business for the function
- Provide ownership of ISO certifications and procedures
- Develop, maintain, keep track of and follow up the Quality System, including Non-Conformances
- Monitor HSEQ and sustainability-related laws and regulations, assessing their applicability to Uptime’s operations and product requirements
Qualifications:
- BSc/MSc in relevant subjects
- Several years of experience within Renewables, Marine or Oil and Gas industry with proven ability to drive change and improvement programmes
- Significant HSEQ and Sustainability experience from relevant industry at management level in organisations that are subjected to ISO 9001, ISO 14001, and ISO 45001 certification
- Strong written and oral communication skills in both Norwegian and English

Project Manager
Arbeidsoppgaver:
- Utvikle og implementere solide prosjektplaner som tar hensyn til alle faser av prosjektene, fra planlegging til drift. Dette inkluderer tidsplaner, ressursallokering og risikostyring
- Sikre at tildelte prosjekter gjennomføres i samsvar med arbeidsomfang, plan, budsjett og kundens forventninger
- Følge opp og rapportere om tildelte prosjekter i forhold til fremgang, status, budsjett og risiko
- Legge til rette for god kommunikasjon og samarbeid internt og eksternt
- Forberede og følge opp riktig montering, mekanisk ferdigstillelse(MC), idriftsettelse og akseptansetest for fabrikasjon (FAT) i henhold til kontraktsmessige krav
Ønskede kvalifikasjoner:
- Bachelor- eller mastergrad innenfor teknisk fagområde.
- Sterke kommunikasjons- og samarbeidsegenskaper
- Gode språkferdigheter på norsk og engelsk, skriftlig og muntlig
- Erfaring med salg og kundehåndtering
- Gode IT-ferdigheter

Automation Engineer
Arbeidsoppgaver:
- Utforme og vedlikeholde rutiner for sikkerhet og funksjonalitet
- PLC-programmering
- Tverrfaglig samarbeid
- Utføre testing og igangsettelse av systemer
- Følge opp underleverandører
Ønskede kvalifikasjoner:
- Bachelor- eller mastergrad innen relevante fag
- Evne til å forstå sammenhenger på tvers av fagområder
- Erfaring med PLC-programmering, fortrinnsvis Siemens

Electrical Engineer
Arbeidsoppgaver:
- Utforme og dokumentere elektriske installasjoner
- FEBDOK-beregninger
- Tverrfaglig samarbeid
- Utføre testing og igangsettelse av systemer
- Følge opp underleverandører
Ønskede kvalifikasjoner:
- Bachelor- eller mastergrad innen relevante fag
- Evne til å forstå sammenhenger på tvers av fagområder
- Erfaring og kompetanse på elektrisk design innenfor sjøfartsindustrien